Dag 2: Om mina hästar

Malte

*1997

e. Aron  u. Wärnanäs Melitta

Malte är en mörkbrun shettis som jag
har haft sen jag var 1 år.
Malte är född 1997 så han fyller 14 iår.
Han är 1.07 cm hög.
Malte tävlade i ponnytrav från att han var 7 år
tills han blev 12. Nu går han mest och har det bra i hagen med
kompisarna. Han tränas ibland, men inte lika mkt som han gjorde när
han höll på att tävla.


Q

*2006

e. Brandij v.d Hoorn  u. Alexia

Q är en shettis. En fux. Han är 92 cm hög.
Han började tävla när han var 4 år, nu är han 5
så han har bara tävlat i ett år än så länge.
Vi köpte Q när han var ca 6 månader.
Sen började vi tömköra honom när han var ca 1 - 1½ år.
Vi tömkörde honom väldigt länge innan vi kunde sätta på ngn
vagn för att alla grejer var för stora för honom.
Nu har han växt så nu passar sakerna men han är fortfarande
ganska liten. Men som sagt, han har växt.


Wilja

*2000

e. Vagabond  u. Lisa

Wilja är ett brunt russ som jag har haft i ca 1½ år.
Jag tävlade med henne år 2010 och jag är väldigt
nöjd med henne och våra resultat.
Hon är en riktigt härlig häst!
Hon är 1.27 cm hög.
Wilja älskar att springa och tävla. Hon står inte
gärna still. Skritt och jogging är okej för henne ibland
men helst ska det gå fort hela tiden.
Men jag tycker att det är kul att ha en häst som så gärna
vill springa!


Cindy

*1996

e. Almnäs Ulex  u. Ylett


Cindy är en svart shettis som jag har haft i ca 1½ halvt år.
Hon är en pigg och glad 15 åring.
Jag tävlade med henne år 2010 plus att jag fick köra 2 lopp med
henne under säsongen 2009 också när Isabella Axelsson hade henne.
Jag vet inte riktigt hur hög hon är men hon är ungefär lika hög som Malte.
Hon är stor för att vara en tjej.


Fantasi K

*2004

e. Zeenith  u. Fideli

Fantasi har jag haft i ca 4 månader. Hon är ett brunt russ.
Hon är 1.29 cm hög.
Eftersom att jag bara har haft henne i 4 månader så har jag
aldrig tävlat med henne, men iår ska jag göra det.
När hon kom till mej var hon inte tränad så jag håller på att träna
igång henne nu. Hon har inte tävlat sen 2009 och då gjorde hon bara
2-3 starter tror jag. Inte många iaf. Så jag ska kvala henne och sen
ska vi tävla.



Det här är alla mina hästar
och snart får jag hem en shettis till.

Kommentarer
Postat av: Jossan

hejsan, vad är det för shettis du ska få? =D <3

2011-02-26 @ 15:44:27
URL: http://mizzies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0